Dienstverlening in Midden-Groningen
Algemeen
Voor goede dienstverlening is de inzet van de hele organisatie nodig. Als gemeente zijn we voor veel onderwerpen het eerste contact voor onze inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijven. Gemeentelijke dienstverlening gaat over alles wat u ervaart en ziet in het contact met de gemeente. Dit geldt voor een inwoner, een maatschappelijke organisatie of een bedrijf.
Toegankelijk en inwonersvriendelijk
We proberen om de dienstverlening zo toegankelijk en inwonersvriendelijk mogelijk te maken. We willen goed aansluiten bij de wensen van inwoners. Daarom halen we actief op hoe onze inwoners betrokken willen worden en wat dit betekent voor de dienstverlening.
Hierbij vinden we het belangrijk dat onze medewerkers begrip laten zien en actief meedenken met inwoners. Of ze nu aan de balie zitten, beleid maken of bestuurlijke taken uitvoeren.
Hoewel de gemeente meer digitaal doet en gaat doen, blijft persoonlijk contact heel belangrijk voor ons. Meeleven en meedenken zijn erg belangrijk voor goede dienstverlening, net zo als professioneel ambtelijk vakmanschap.
Visie
De Gemeente Midden-Groningen heeft voor haar dienstverlening de volgende visie:
Onze dienstverlening is vriendelijk, eenvoudig en betrouwbaar. Zowel digitaal als persoonlijk. We zijn toegankelijk, reageren snel en luisteren vanuit betrokkenheid naar onze inwoners, bedrijven en organisaties. We zorgen ervoor dat iedereen wordt gehoord en gerespecteerd.
We gaan de dienstverlening op de best mogelijke manier organiseren. De aankomende jaren pakken we verschillende acties op. Hiermee willen we de dienstverlening aan onze inwoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties nog beter maken.
Contact
Heeft u vragen of ideeën?
- E-mail naar adviesteamdienstverlening@midden-groningen.nl.
- Bel naar 0598 - 37 37 37 en vraag naar het team dienstverlening.