eHerkenning aanvragen
Algemeen
Heeft u een bedrijf en wilt u zich online kunnen identificeren? Vraag dan eHerkenning aan bij een erkende leverancier.
Wat is eHerkenning?
eHerkenning is een middel voor bedrijven om zich veilig online te identificeren. Met eHerkenning logt u in op websites van onder andere de overheid. Zo kunt u als bedrijf eenvoudig online zaken regelen.
Met eHerkenning kunt u bij meerdere organisaties inloggen. U hoeft dus minder wachtwoorden te onthouden.
U kunt met eHerkenning bijvoorbeeld online:
- een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aanvragen
- een jaarrekening deponeren bij de Kamer van Koophandel
- een melding doen of vergunning aanvragen via Omgevingsloket online
Ga voor meer informatie naar www.eherkenning.nl.
Op dit moment verleent de gemeente Midden-Groningen nog geen diensten voor bedrijven op basis van E-herkenning. In de loop van 2018 kijken we welke producten hiervoor vanuit de gemeente in aanmerking komen
Voorwaarden
De voorwaarde voor het aanvragen van eHerkenning is:
- Uw onderneming staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Aanpak
U vraagt uw eHerkenning aan bij een van de erkende leveranciers. Om eHerkenning aan te vragen, volgt u het stappenplan op de website van eHerkenning. Op deze website vindt u ook bij welke leveranciers u eHerkenning kunt aanvragen. U betaalt de leverancier voor de aanschaf en het gebruik van eHerkenning.
U vraagt uw eHerkenning aan bij een van de erkende leveranciers. Meer informatie vindt u op de website van eHerkenning.